გმირები ცხოვრობენ ერთგვარ კომუნაში და საზოგადოებრივ ადგილებში იცავენ თავის სულიერ სისულელეს, რაც შოკს იწვევს და პროვოცირებას ახდენს გარშემომყოფებზე. მათი ყველა ქმედება მიზნად ისახავს „შინაგანი იდიოტის“ გამოვლენას.
„დოგმა-95“ — მცირე, მაგრამ გავლენიანი მოძრაობაა, რომელმაც კინოს განვითარებაზე დიდი გავლენა მოახდინა. მისი იდეა ტრიერსა და ვინტერბერგს ეკუთვნით. მათი მიგნებით, „დოგმის“ მიმდევრები მის 10 მცნებას, ანუ „უმანკოების აღთქმას“ მისდევდნენ. ეს მოიცავდა მხოლოდ ხელით კამერით გადაღებას, რეკვიზიტზე, ვიდეო დამუშავებაზე, მუსიკის დამატებაზე და რეჟისორის სახელის ტიტრებში მითითებაზე უარის თქმას, რადგან მათი მანიფესტის მიხედვით, „კინო არ არის პერსონალური საქმე“.
საინტერესოა, რომ „იდიოტები“ დარჩა ტრიერის ერთადერთ ფილმად, რომელიც „დოგმის“ კანონებით გადაიღეს.
შეხვედრას გაუძღვება ფილოსოფოსი და კინომცოდნე (და კინოთეატრის თანადამფუძნებელი) ვარია ვლასოვა.