რომანტიკული დრამა რუსი პოეტის, მიხაილ ლერმონტოვის ამავე სახელწოდების პოემის მოტივებზე.
აშიკ-ქერიბი ღარიბი იყო, თუმცა კეთილგულიანი და ბრწყინვალე ხმის მქონე. ის უკრავდა სააზზე — თურქულ ბალალაიკაზე, ადიდებდა თურქესტანის ძველ რაინდებს, გამოდიოდა დღესასწაულებზე და ქორწილებში.
ერთ დღესაც მან იხილა მშვენიერი მაგულ-მეგერი — მდიდარი თურქის ქალიშვილი — და შეუყვარდა. მაგრამ განა შეიძლება მდიდარმა თავის ქალიშვილი ღარიბს გააყოლოს? აშიკ-ქერიბმა დაიფიცა, რომ შვიდი წლის განმავლობაში იმოგზაურებდა, რომ სიმდიდრე შეეძინა ან მომკვდარიყო. თუ დანიშნულ ვადაში არ დაბრუნდებოდა, მაგულ-მეგერი სხვას გაჰყვებოდა ცოლად.
„აშიკ-ქერიბი“ გახდა სერგო ფარაჯანოვის უკანასკნელი დასრულებული კინოფილმი და ასევე დავით აბაშიძის ბოლო ნამუშევარი როგორც რეჟისორისა და მსახიობის ამპლუაში. ფილმი ხანგრძლივი დროით ვერ იღებდა ფართო გავრცელებას, და მხოლოდ საერთაშორისო კინოფესტივალებში მონაწილეობის შემდეგ მიენიჭა სარეკლამო-საპროდაქციო უფლება.
ფილმი ეძღვნება ანდრეი ტარკოვსკის ნათელ ხსოვნას და ითვლება პოეტური კინემატოგრაფის ერთ-ერთ გამორჩეულ ნიმუშად.