გმირები ცხოვრობენ ერთგვარ კომუნაში და საჯარო სივრცეებში სიბრიყვის იმიტირებით საზოგადოებას შოკში აგდებენ და პროვოცირებენ. მათი ყველა ქმედება სრულიად კონკრეტულ მიზანს ემსახურება — „შინაგანი იდიოტის“ აღმოჩენას.
„დოგმა-95“ — მცირერიცხოვანი მოძრაობა, რომლის გავლენაც კინოზე საბოლოოდ უზარმაზარი აღმოჩნდა. მისი ავტორები ტრიერი და ვინტერბერგი იყვნენ. მათი ინიციატივით, „დოგმის“ მიმდევრები ცდილობდნენ დაეცვათ 10 მცნება, ცნობილი როგორც „ქორწინების აღთქმა“, მათ შორის: გადაღება მხოლოდ ხელით კამერით, რეკვიზიტის, ვიდეოს დამუშავების, მუსიკის დადებისა და თუნდაც რეჟისორის სახელის ტიტრებში მოხსენიების გარეშე, რადგან მათი მанифესტის თანახმად „კინო — არ არის პერსონალური საქმე“.
საინტერესოა, რომ „იდიოტები“ ტრიერის ერთადერთ ფილმად დარჩა, რომელიც „დოგმის“ კანონებით იქნა გადაღებული.