გიწვევთ გაბრიაძის თეატრის შიდა სივრცეში სამოგზაუროდ, რომელსაც გაუძღვება მსახიობი, ჩვენი დასის ხელმძღვანელი და რეზო გაბრიაძის მრავალი წლის თანამოაზრე - ჩიკა.
კულისებში მძინარე თოჯინების გვერდით, ლეგენდარული თეატრის მყუდრო სივრცეში, ჩიკა მოგიყვებათ პირად ისტორიებს რეპეტიციების, მოგზაურობებისა და რეზო გაბრიაძის გვერდით გატარებული დღეების შესახებ. იგი გაჩვენებთ, როგორ იქცევა ხე და ქსოვილი ცოცხალ პერსონაჟებად - სუნთქვის, მოძრაობისა და შეხების წყალობით, და როგორ აისახება რეზო გაბრიაძის თეატრის ჰუმანური ფილოსოფია თოჯინის თითოეულ ჟესტში.
ვისთვის არის ეს ტური?
ეს ტური შექმნილია ყველასთვის, ვისაც აინტერესებს გაბრიაძის თეატრის შიდა სამყარო - თოჯინური თეატრის, თხრობისა და ქართული კულტურის მოყვარულებისთვის. იქნება ეს თქვენი პირველი ვიზიტი ჩვენთან, თუ უკვე ხართ თეატრის ერთგული თაყვანისმცემელი, გეძლევათ უნიკალური შესაძლებლობა გაეცნოთ თეატრს, არა მხოლოდ როგორც მაყურებელი, არამედ გახდეთ მისი ცოცხალი ისტორიის ნაწილი.
____________________________________________________________________________
გაბრიაძის თეატრი ყოველთვის იყო ჩუმი ჯადოსნობის იდუმალი ადგილი თბილისის გულში. ის ერთდროულად არსებობს აწმყოში და იმ ამბებში, რომლებიც წლების მანძილზე მოუყოლიათ მასზე.
დროთა განმავლობაში თეატრი ლეგენდებისა და ჩურჩულით გადმოცემული მოგონებების ბურუსში მოექცა, სადაც მითი და სინამდვილე ერწყმის ერთმანეთს. სპეციალურად შექმნილი ტურების მეშვეობით თეატრი მაყურებელს უღებს კარს, არა მხოლოდ სცენაზე, არამედ ასევე იწვევს მას თავისი შინაგანი ხმის გასაგონად - აძლევს სტუმრებს უნიკალურ შანსს, მოისმინონ გაბრიაძის თეატრის ამბები უშუალოდ იმ ადამიანებისგან, ვინც თავად განიცადა ისინი.
ტურის ჩატარება შესაძლებელია ქართულ და რუსულ ენებზე.
დამატებითი ინფორმაციის მისაღებად ან კერძო ტურების დასაჯავშნად, გთხოვთ დაგვიკავშირდეთ: +995 598 612 212.
გაბრიაძის თეატრი მდებარეობს ისტორიული ძველი თბილისის გულში,
მისამართზე შავთელის ქუჩა # 12+1.
1981 წელს რეზო გაბრიაძის მიერ დაარსებული მარიონეტების თეატრი სულ 80 მაყურებელზეა გათვლილი, მაგრამ მიუხედავად თავისი მცირე ზომებისა გაბრიაძის თეატრი მსოფლიოში სახელგანთქმულ კულტურულ დაწესებულებათა რიცხვშია.
ეს უნიკალური საავტორო თეატრია, რომელიც ერთი ადამიანის შემოქმედებითი ენერგიით შეიქმნა. რეზო გაბრიაძე თავად წერდა პიესებს, ქმნიდა თოჯინებს და მათ თავისი თეატრის სცენაზე აცოცხლებდა. სწორედ თეატრმა გააერთიანა გაბრიაძის მრავალმხრივი შემოქმედება ერთ სივრცეში. როგორც ფრანგული "Le Figaro" აღნიშნავდა: "რეზო გაბრიაძის თეატრი არტისტისა და პოეტის სულის ანარეკლია. ის თავად წარმოადგენს თეატრს, მთელ თავის მრავალფეროვნებაში: დრამატურგი, პროდიუსერი, მუსიკოსი, დიზაინერი. ამ შემოქმედებითი მუშაობის შედეგი შესანიშნავია. მისი ნიჭი მრავალფეროვანია… "
არსებობის განმავლობაში გაბრიაძის თეატრმა მრავალი ქვეყანა მოიარა და ბევრ საერთაშორისო ფესტივალში მიიღო მონაწილეობა, მათ შორისაა ნიუ იორკი, ავინიონი, ედინბურგი, სპოლეტო, ლონდონი, ჩარლსტონი და სხვ.
გაბრიაძის გმირების იუმორი, დარდი თუ სიხარული მსოფლიოს ნებისმიერ კუთხეში გასაგებია, რადგან მისი ხელოვნების ენა უნივერსალურია.
რეზო გაბრიაძე 2021 წელს გარდაიცვალა, მაგრამ “საქართველოს ეროვნული განძი”, როგორც მას ხშირად იხსენებენ უცხოურ პრესაში, აგრძელებს შემოქმედებით ცხოვრებას, მისი ხელოვნება კი, იზიდავს მაყურებელს მთელი მსოფლიოდან.
თეატრის ამჟამინდელი სამხატვრო ხელმძღვანელი და პროდიუსერია რეჟისორი ლეო გაბრიაძე. ის არის რეზო გაბრიაძის მიერ შექმნილი პოეტური სამყაროს მთავარი მცველი და მამის საქმის გამგრძელებელი.
რეზო გაბრიაძის მიერ შექმნილი განსაკუთრებული ჯადოსნური გარემო სცენის მიღმაც გრძელდება. უნიკალურია თავად თეატრის შენობაც, რომლის ფასადზე ოქროს ასოებით წერია რეზო გაბრიაძის დევიზი „Extra Cepam Nihil Cogito Nos Lacrimare“, რაც ნიშნავს „დაე, ცრემლები მხოლოდ ხახვის ჭრისაგან გვდიოდეს“.
გაბრიაძის თეატრის პროგრამაში ამჟამად წარმოდგნილია ოთხი სპექტაკლი: “ალფრედი და ვიოლეტა”, “მარშალ დე ფანტიეს ბრილიანტი”, “ჩემი გაზაფხულის შემოდგომა”, და “რამონა”.
"ის ნადმვილად უდიდესი გამომგონებელია. მხატვრული სახეების მისეული სისტემა უაღრესად პირადი, ინტიმური ხასიათის მატარებელია და თეატრში პოეტური, ტრანსცენდენტური რეალიზმი შემოქვს. მე არ ვიცნობ სხვა მსგავს სისტემას. თეატრის სხვადასხვა სფეროში მიღებულმა უზარმაზარმა გამოცდილებამ მას მისცა საშუალება მიეღწია დამდგმელი რეჟისორის ისეთი იდეალისთვის, როგორიც იყო გორდონ კრეგი. მისი ხელოვნება თავისი მხატვრული ძალითა და პოზიტიური ადამიანური ხედვით ამდიდრებს ევროპულ თეატრს , თან ისეთ დრო, როდესაც მას ეს ყველაზე მეტად ჭირდება."
პიტერ ბრუკი
